Hyvää pahaa rock'n' roll — sosiologisia kirjoituksia rockista jarockkulttuurista
Saaristo, KimmoTuotetiedot
Nimeke: | Hyvää pahaa rock'n' roll — sosiologisia kirjoituksia rockista jarockkulttuurista | ||
Tekijät: | Saaristo, Kimmo (Toimittaja) | ||
Tuotetunnus: | 9517464983 | ||
Tuotemuoto: | Pehmeäkantinen kirja | ||
Saatavuus: | Toimitusaika 1-3 arkipäivää | ||
Hinta: | 19,00 € (17,27 € alv 0 %) | ||
|
|||
Kustantaja: | Suomalaisen Kirjallisuuden Seura |
Sarja: | Tietolipas 194 |
Painos: | 1. painos, 2003 |
Kieli: | suomi |
Sivumäärä: | 224 |
Tuoteryhmät: | Kulttuuri Musiikki |
Kirjastoluokka: | 30.1 Sosiologia |
Hyvää pahaa rock´n roll on uusi avaus suomalaiseen yhteiskuntatieteelliseen rockkulttuurin
tutkimukseen. Se esittelee kahdeksan kirjoittajan voimin näkökulmia ja lähestymistapoja rockiin ja
rockkulttuuriin.
Rockmusiikkia ei ole koskaan koettu vain musiikkina tai viihteenä. Valtakulttuuria arveluttavista
piirteistään huolimatta se on aina ollut myös jotakin hyvää, hauskaa ja vapauttavaa. Teoksessa
suomalaista rockkulttuuria tarkastellaan yhteiskunnallisesti: esiin nousevat niin ensimmäiset
rockkonsertit, kansallinen identiteetti kuin sukupolvisidonnaiset tunteet ja muistot.
Kaikki kirjan kirjoittajat ovat sosiologeja. Heitä yhdistää kiinnostus rockiin ja rockkulttuuriin. He
eivät ole kiinnostuneita siitä ainoastaan ilmiönä, vaan myös faneina, itse rockia kuuntelevina
musiikin kuluttajina.
tutkimukseen. Se esittelee kahdeksan kirjoittajan voimin näkökulmia ja lähestymistapoja rockiin ja
rockkulttuuriin.
Rockmusiikkia ei ole koskaan koettu vain musiikkina tai viihteenä. Valtakulttuuria arveluttavista
piirteistään huolimatta se on aina ollut myös jotakin hyvää, hauskaa ja vapauttavaa. Teoksessa
suomalaista rockkulttuuria tarkastellaan yhteiskunnallisesti: esiin nousevat niin ensimmäiset
rockkonsertit, kansallinen identiteetti kuin sukupolvisidonnaiset tunteet ja muistot.
Kaikki kirjan kirjoittajat ovat sosiologeja. Heitä yhdistää kiinnostus rockiin ja rockkulttuuriin. He
eivät ole kiinnostuneita siitä ainoastaan ilmiönä, vaan myös faneina, itse rockia kuuntelevina
musiikin kuluttajina.