Yritys ja yhteiskunta — Heikki Huhtamäen verkosto- ja sidosryhmäsuhteet
Teräs, KariTuotetiedot
Nimeke: | Yritys ja yhteiskunta — Heikki Huhtamäen verkosto- ja sidosryhmäsuhteet | ||
Tekijät: | Teräs, Kari (Kirjoittaja) | ||
Tuotetunnus: | 9789522221155 | ||
Tuotemuoto: | Kovakantinen kirja | ||
Saatavuus: | Toimitusaika 1-3 arkipäivää | ||
Hinta: | 21,00 € (19,09 € alv 0 %) | ||
|
|||
Kustantaja: | Suomalaisen Kirjallisuuden Seura |
Sarja: | Historiallisia tutkimuksia 246 |
Painos: | 1. painos, 2009 |
Kieli: | suomi |
Sivumäärä: | 491 |
Tuoteryhmät: | Historia Historiallisia Tutkimuksia Kirjakellarin aarteet |
Kirjastoluokka: | 36.09 Taloushistoria |
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: | sosiaaliset verkostot, vuorineuvokset, yritysjohtajat, liikemiehet, tehtailijat, elintarviketeollisuus, sukulaiset, sidosryhmät, liiketoiminta, liike-elämä, kansainväliset suhteet, yritykset, yhteiskuntavastuu, sosiaalinen vastuu, sotatalous, säännöstely, siirtymätalous, taloushistoria, henkilöhistoria, historia |
Esittelyteksti
Vuorineuvos Heikki Huhtamäki (1900-1970) ja hänen perustamansa elintarviketeollisuuden yhtymä tarjoaa hyvän mahdollisuuden perehtyä yrityksen yhteiskuntasuhteidenja erilaisten sidosryhmien merkitykseen liiketoiminnassa. Huhtamäki oli "yhteiskunnallinen yrittäjä", jolle yhteiskuntasuhde oli laajempi käsite kuin suhde markkinoihin. Hänen yrittäjäkuvaansa kuuluivat monipuoliset sosiaaliset verkostot yhteiskunnan eri aloille.
Teos pyrkii avaamaan uuden näkökulman ennen muuta sota- ja säännöstelytalouden toiminta- ja ajatusmuotoihin yritystoiminnan näkökulmasta ja ottaa näin osaa ajankohtaiseen keskusteluun yritysten yhteiskunnallisesta vastuusta. Luottamusverkostoja ja sidosryhmiä tarkastelemalla teos piirtää dynaamisen ja toimijakeskeisen kuvan yrityksen ja yhteiskunnan suhteista. Huhtamäen taloudellisten, poliittisten ja kulttuuristen verkostojen analyysin kautta hahmotetaan kuvaa suomalaisen yhteiskunnan muutoksesta 1900-luvulla.
Teos pyrkii avaamaan uuden näkökulman ennen muuta sota- ja säännöstelytalouden toiminta- ja ajatusmuotoihin yritystoiminnan näkökulmasta ja ottaa näin osaa ajankohtaiseen keskusteluun yritysten yhteiskunnallisesta vastuusta. Luottamusverkostoja ja sidosryhmiä tarkastelemalla teos piirtää dynaamisen ja toimijakeskeisen kuvan yrityksen ja yhteiskunnan suhteista. Huhtamäen taloudellisten, poliittisten ja kulttuuristen verkostojen analyysin kautta hahmotetaan kuvaa suomalaisen yhteiskunnan muutoksesta 1900-luvulla.